۱۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران:

سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است

سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی کمتر از یک درصد است

کرج - مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: سهم پژوهش و کارهای تحقیقاتی از تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از یک درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید وفایی فرد پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی از شهرک صنعتی تحقیقاتی کاوش در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های خوب مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران که اولین آزمایشگاه شیمی و آنالیز آن در سال ۸۴ راه اندازی شده است، گفت: در این مرکز کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی بخش صنعت معدن را پیش می بریم.

وی با اشاره به اینکه از گذشته مرکز تحقیقات فناوری معدنی ایران با کمبود زیرساخت‌ها از جمله گازرسانی مواجه بوده است، افزود: نبود این زیرساخت‌ها مشکلات زیادی را در فصل سرما برای کارکنان این حوزه به همراه دارد.

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با بیان اینکه در این مرکز برای انجام کارهای پژوهشی نیاز به تزریق منابع مالی بیشتر است، گفت: انجام این کارهای پژوهشی نیاز به تأمین مواد، تجهیزات و یا خرید اقلام تخصصی دارد که هزینه آن بالا است.

وفایی فرد با تاکید بر اینکه اکنون در زمینه تحقیقاتی در کارهای هایتک مرکز تحقیقات نیاز به خرید قطعات دارد، افزود: در حال حاضر ساخت برخی از این قطعات در کشورمان بومی سازی شده اما با توجه به تحریم‌ها در تأمین برخی دیگر مشکل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه سهم پژوهش و کارهای تحقیقاتی از تولید ناخالص داخلی کشور کمتر از یک درصد است، گفت: البرز نقش هاب پژوهش کشور را ایفا می‌کند، این استان ظرفیت دارد که استان پژوهشی کشور باشد.

کد خبر 4965344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha